Sunday, December 1, 2013

You're Gonna Hear Me Roar(Anda Akan Dengar Saya Meraung)




Hari aku nak update pasal roar.Kau ni apahal pulak nak roar-roar ni.Alah aku saja ja lagipun kalau aku meraung bukan orang nak dengar pun.Sebab aku ni kan ada orang tu kata dia x pernah dengar suara aku.Ok,aku nak kupas sikit pasal raung2 ni.Bukan kupas bawang ya.
Sebenarnya,kita sebagai perempuan x salah nak menjerit atau meraung.Memanglah suara tu aurat bagi wanita.Tetapi atas dasar tertentu,takkan suara itu suatu penghalang bagi kita.Yang  dimaksudkan suara itu aurat ialah kita ni x boleh bercakap dengan nada yang seolah-olah menggoda untuk memikat lelaki.Tapi kalau tugas kita sebagai cikgu,pendapat sayalah ni,macam mana anak pelajarnya nak peroleh ilmu jikalau suara dia susah untuk didengar.Dan satu lagilah,katakanlah ada orang cuba nak menganayai kita contohnya,dia nak culik kita, takkan kita jerit minta  tolong2 volume 12%.Mana ada orang dengar.Aku dengar macam2 pasal masalah suara ini.Ni merunsingkan kepala aku ni sampai aku nak muntah hijau ka rainbow.,Hahaha,mana yang cantik ya.Aku paling suka dengan rainbow/pelangi dan impian aku,aku ingin sekali lihat rainbow ni pada saat aku paling bahagia.
                                         
                                        


Oh ya,hari ni kan 1.12.2013.Masuk bulan yang paling akhir dalam tahun ni.Apa azam aku ya ?Aku pun x tau ni.Aku selalulah dengar orang nak azam untuk jadi lebih baik dalam sesuatu tapi takkan aku nak tiru azam.Tak acilah wei.Mana ada aci.Aci kat India.Jadi,aku berazam binti nekad,aku nak tolong mak aku buat segala tugas dia kat rumah.Ouch,sakitnya.Hahaha gigi geraham aku baru nak tumbuh,hari pertama pulak tu dalam bulan ni.



No comments:

Post a Comment