Friday, February 21, 2014

Perlukah nilai orang dari segi paras rupa

Aku x faham kenapalah orang akan selalu cakap yang kau ni buruklah wei.Aku pun pernah kena.

'Banyaknya JERAWAT hang kat dahi'                                                   
'Ain memang jenis parut JERAWAT yang lama nak hilang'        
'Hang picit jerawat ek'
'Tak pakai pencuci muka ka'
'Aku syorkan hang pakai bla,bla,bla'
'Hang ni comel ka'Pastu dok perhati muka aku lama-lama.
'Gemuk'
'Aku tengok kau ni makin lama makin hitamlah'

Terima kasih sangat ya kerana mereka ni dah sedarkan aku ni manusia biasa dan x perfect.Bukan aku nak sindir depa ni tapi aku hargai sangat kat hampa semua.

Tapi aku nak buat macam mana.Aku ni memang x nak ubah kuasa tuhan.Even aku dilahirkan x sempurna, tapi aku bersyukur sangat.Hampa semua ni dah  buat aku lebih matang sebab aku dah x larat nak kisah pasal kecantikan dan kesempurnaan.
Manusia ni pandai menilai sesuatu dan pandai mengambil keputusan.Cubalah tengok baby tu,kalau kita letak botol berwarna dengan botol tak berwarna,dia akan pilih yang berwarna.Memang itu menjadi fitrah manusia untuk suka kecantikan.

Kecantikan fizikal ni pun x kan kekal lamalah tapi lainlah kecantikan hati seseorang.Lagipun,kecantikan hati akan memaparkan kecantikan seseorang.



No comments:

Post a Comment